Author Archive

Tak trochu jiný pohled na SEO.

Optimalizace webu pro vyhledávače (anflicky Search Engine Optimization, odsud zažitá zkratka SEO) – to je služba, kterou sami vyhledávače (rozumějte – jejich majitelé) nemají moc v oblibě. A je to pochopitelné, neboť hlavní mechanismus vydělávání peněz pro vyhledávače je placená reklama na jejich reklamních plochách. Pokud si přejete optimalizovat web, dostat ho na přední pozice ve vyhledávači a daří se vám to – tj. vaše webové stránky jsou podle vašich klíčových slov na 1. stránce výsledků vyhledávání tak už víc nebudete vyhledávači platit za reklamu a navíc peníze za optimalizaci (SEO) dostane optimalizátor webu a nikoliv vyhledávač. Takovýto stav vyhledávačům pochopitelně nevyhovuje. S takovými službami mohou být také nespokojeni uživatelé, kteří vyhledávače používají, protože výsledkem jejich vyhledávání nebudou weby, které nejvíce odpovídají jejich požadavkům, ale ty webové stránky, které se díky SEO optimalizaci dostaly na vyšší pozice. Znamená to, že opravdový zájem na SEO mají pouze dvě strany – zákazník (majitel webových stránek) a optimalizátor webu. Ale i zde existují rozpory.

Objednatel optimalizace a propagace pravidla chce, aby se jeho web dostal rychle na přední pozice v nejpoužívanějších vyhledávačích – např. za týden. Optimalizátor (pokud je to čestný SEO optimalizátor) to nemůže nikdy zaručit. V Internetu sice můžete najít reklamy slibující během týdne 1.-3. místo ve vyhledávačích typu „Garantované SEO“, „Garantovaná SEO správa“ apod. Je to ale lež. Všichni, kdo se s takovýmito optimalizátory setkali, toho litují, neboť pokud měli štěstí, tak se jejich web dostal na 5.-10. pozici, trvalo to 3 až 6 měsíců a navíc to bylo mnohem dražší, než se to tvářilo zpočátku. Problém je v tom, že rychle vzletět ve vyhledávačích je nemožné, neboť vyhledávací robot obchází www stránky s intervalem dvakrát za měsíc až jednou za 2 měsíce. To, za prvé, znamená, že když něco změníte na webu, tak se o tom robot může dozvědět zítra anebo taky až za 2 měsíce. Za druhé – roboti indexují webové stránky po vrstvách, tj. nejdřív stránky první úrovně, potom druhé atd. Neboli pokud nebyly vneseny změny na 1. (domácí, hlavní) webovou stránku, pak příchod robota může trvat „2 x úroveň stránky“ měsíců. Za třetí – poté, co robot přišel a přečetl si změněnou stránku, bude trvat ještě 1 až 2 týdny, než novou stránku vyhledávač reálně proindexuje a stránka se objeví ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozici. Právě proto rychle dostat web na přední pozice nelze. A ještě něco málo o garantovaných pozicích. Pozice, na které je váš web ve vyhledávači, záleží na tom, nakolik je obsah vašich stránek relevantní k požadavku uživatele (tj. nakolik se tato stránka vztahuje k jeho požadavku), v jakém místě stránky se nachází to, co uživatel hledá (v nápisu, ve zvýrazněném nebo „obyčejném“ textu,…), nakolik je tato stránka oblíbená v Internetu, tj. kolik je na ní zpětných odkazů a nakolik jsou tyto odkazy autoritativní, kolikrát je požadavek uveden v odkazu, je nebo není váš web zaregistrován v katalogu atd. Součet těchto faktorů – váha – určuje pozici vašich www stránek ve výsledcích vyhledávání, kterou se optimalizátor snaží zlepšit.

Jak vidíte – čím déle váš web existuje a vy se po celou dobu o něj vzorně staráte, doplňuje ho, aktualizujete apod., tím je informativnější a zajímavější většímu počtu lidí a majitelů jiných webů, tím větší má váhu a tím výš je ve vyhledávačích. Problém je ale v tom, že vzorec pro výpočet váhy nikdo nezná a každý vyhledávač ho přísně tají. Znamená to, že se SEO optimalizátor při optimalizaci webu snaží uhodnout, co bude mít největší vliv na umístění webu ve výsledcích vyhledávání. Neboli optimalizace (SEO) není pevně stanovený algoritmus, ale povětšinou věštění. Navíc sami vyhledávače často mění svoje vzorce pro výpočet váhy webů. A může se stát, že i když byl váš web na 1. místě, může se znenadání ocitnout na 1001. místě a všechno bude potřeba začínat od začátku. Obecně úspěch SEO optimalizace závisí na 40% na optimalizátorovi, na 40% na konkurenci (co už se svými weby udělali a co ještě udělají) a na 20% na změnách ve vyhledávačích.

CzBrand nabízí pouze legální způsoby optimalizace webů (SEO). Z důvodů výše popsaných na SEO optimalizaci nedáváme žádné záruky. Jsme přesvědčeni, že každý web musí být správně technicky sestaven (optimalizován), aby ten, kdo hledá určité výrobky a služby, je mohl rychleji najít. Ale vzhledem k tomu, že na nás závisí jen 40% úspěchu, nemůžeme garantovat jakýkoliv výsledek optimalizace, kromě toho, že průměrná pozice vašeho webu dle vašich klíčových slov bude vyšší. Tj. pokud byl váš web na 1000. místě podle určitého klíčového slova, tak po provedení SEO optimalizace může být jak na 1., tak i na 999. pozici.

Je nutné chápat, že jediný garantovaný způsob, jak legálně a rychle dostat svůj web ve vyhledávačích na 1.stránku, je zakoupení od vyhledávačů uzpůsobených k tomuto účelu reklamních ploch, na kterých se budou zobrazovat informace o vás, vaše inzeráty a bannery. Každý vyhledávač se přitom stará, aby jeho reklamní plochy byly pro inzerenty efektivní a atraktivní.

Přihlášení / Registrace
OK 365 – Internetový magazín
Rubriky
Archiv